Η πτώση
Οι τελευταίες ημέρες του Χίτλερ, τον Απρίλιο του 1945 στο καταφύγιό του στο Βερολίνο, η εμμονή του να συμπαρασύρει στην πτώση του και όλο το γερμανικό έθνος, η μάχη του Βερολίνου ενάντια στα σοβιετικά στρατεύματα, το τέλος του Τρίτου Ράιχ. Ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων γιατί “εξανθρωπίζει” τον Χίτλερ, η αξία της όμως ως ιστορικό ντοκουμέντο είναι αδιαφιλονίκητη. Ρεσιτάλ ερμηνείας για τον Μπρούνο
Τα φτερά του Έρωτα
Η φιλμική μπαλάντα του έκπτωτου αγγέλου, το κλασικό αριστούργημα του Βιμ Βέντερς, αφιερωμένο στο Βερολίνο, τους αγγέλους που ζουν αναμεσά μας και τον έρωτα που οφείλει να παραμένει θνητός. Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών 1987.
Οι ζωές των άλλων
1984. Οι κάτοικοι του Ανατολικού Βερολίνου βρίσκονται κάτω από την επιτήρηση των 100.000 υπαλλήλων και 200.000 κατασκόπων της Στάζι. Ανάμεσα στους πιο αφοσιωμένους πράκτορες και ένας που γοητεύεται από τη ζωή ενός θεατρικού συγγραφέα, για τον οποίο έχει υποψίες ότι δεν είναι τόσο «καθαρός» όσο φαίνεται. Αποφασίζει λοιπόν να παρακολουθήσει τη ζωή και τη σχέση του με μια διάσημη ηθοποιό. Βασισμένο στην πρόσφατη ιστορία της Γερμανίας και σε μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της Ευρώπης, το ντεμπούτο του Φον Ντόνερσμαρκ μοιάζει να είναι η πρώτη σοβαρή απεικόνιση της ατμόσφαιρας τρόμου που επικρατούσε στο Βερολίνο πριν από την πτώση του Τείχους. Ενα στιβαρό δράμα χαρακτήρων που καταγγέλλει τον κρατικό παραλογισμό για να καταλήξει σε μια διαχρονική παραβολή για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Ρεκόρ υποψηφιοτήτων στα Γερμανικά Βραβεία Κινηματογράφου
Goodbye Lenin!
Βρισκόμαστε λίγο πριν την πτώση του τείχους του Βερολίνου, το φθινόπωρο του 1989. Η οικογένεια Kerner προσπαθεί να τα φέρει βόλτα μετά την «απόδραση» του πατέρα στη Δύση. Τις ιστορικές ημέρες που τα πράγματα αρχίζουν να αλλάζουν, η μαμά Kerner παθαίνει καρδιακή προσβολή και πέφτει σε κώμα. Όταν ξυπνά μερικούς μήνες αργότερα, το τείχος έχει πέσει και το Ανατολικό Βερολίνο έχει ήδη αλλάξει ριζικά. Ο γιος της, ο Alex, προσπαθεί να αποφύγει κάθε σοκ που μπορεί να προκαλέσει χειρότερο κακό στη μητέρα του. Επειδή πάντοτε το Κομουνιστικό Κόμμα ήταν η ζωή της, αποφασίζει να μην της αναφέρει τίποτα και να αναπαραστήσει τον αλλοτινό κόσμο της Λαϊκής Δημοκρατίας, μέσα στα όρια του δωματίου της
Run Lola Run
Πολύ σπουδαία ταινία, εναλλακτική στην κυριολεξία, απόλυτα κινηματο-γραφική. H ιστορία της είναι απλή, περιορισμένη στα είκοσι πολύτιμα λεπτά ζωής και θανάτου δύο νέων, της Λόλας και του Mάνι, μια μέρα του καλοκαιριού στο Bερολίνο. H Λόλα και ο Mάνι είναι ερωτευμένοι. O Mάνι εργάζεται ως εισπράκτορας για έναν σκοτεινό τύπο, έμπορο αυτοκινήτων. Tη μέρα αυτή, μεταφέροντας σε μια τσάντα 100.000 μάρκα, χάνει την τσάντα με τα χρήματα στο μετρό. Σε είκοσι όμως λεπτά το αφεντικό του θα περάσει για να παραλάβει αυτό το ποσό, αλλιώς ο Mάνι την έχει άσχημα. O Mάνι τηλεφωνεί στη Λόλα και της λέει ότι στα επόμενα είκοσι λεπτά θα επιχειρήσει να κάνει μια ληστεία για να βρει τα χρήματα που πρέπει πάση θυσία να παραδώσει: έτσι κι αλλιώς είναι χαμένος. Mια ιδέα έρχεται στο μυαλό της Λόλας και βγαίνει στους δρόμους και αρχίζει να τρέχει. H Λόλα τρέχει για να βρει τα χρήματα, για να προλάβει το death line, για να σώσει τον Mάνι, τρέχει για τη ζωή τους, τον έρωτά τους. Ποιά μπορεί να είναι η πιθανή κατάληξη αυτής της δράσης, κίνησης, αγώνα της Λόλας;
Ο Κατάσκοπος που Γύρισε απ’ το Κρύο
Ένας βρετανός κατάσκοπος που θέλει να αποσυρθεί από την υπηρεσία, αναλαμβάνει μια τελευταία αποστολή: να παρεισφρήσει στο Ανατολικό Βερολίνο και να ξεσκεπάσει έναν διπλό κατάσκοπο
Die Stille nach dem Schuss
Το “The Legend of Rita” εστιάζει την σύμπραξη μεταξύ της ανατολικογερμανικής Στάζι και της δυτικογερμανικής ‘Φράξια Κόκκινος Στρατός’. Η Ρίτα Βόγκτ αφηγείται την ιστορία της ζωής της. Στη διάρκεια της δεκαετίας 1970, η Ρίτα κι οι σύντροφοί της πραγματοποίησαν ένοπλες ληστείες, απαγωγές κι άλλες επιθέσεις στη Δυτική Γερμανία, στον αγώνα εναντίον του καπιταλιστικού συστήματος. Στη διάρκεια μίας επίσκεψης στο Παρίσι, της ζητήθηκε από έναν ντόπιο αξιωματικό της αστυνομίας, η άδεια οδήγησης. Η Ρίτα επιχείρησε να το σκάσει, ο αστυνομικός την κατεδίωξε σε μία ράμπα στάθμευσης κι η Ρίτα αναγκάστηκε να τον πυροβολήσει θανάσιμα. Έπειτα από μία απόδραση που συνοδεύτηκε απ’ την δολοφονία ενός δυτικογερμανού σωφρονιστικού υπαλλήλου, η Ρίτα κι οι σύντροφοί της, το έσκασαν, απ’ τον σιδηροδρομικό σταθμό της Friedrichstraße για το Ανατολικό Βερολίνο…
M Ο Δράκος του Ντίσελντορφ
Στο Βερολίνο των αρχών του ’30 ένας μανιακός δολοφόνος σκοτώνει μόνο παιδιά. Η αστυνομία εντείνει την αστυνόμευση με σκοπό τη σύλληψή του, αλλά αυτό επηρεάζει τις δουλειές των μικροαπατεώνων της περιοχής. Οι τελευταίοι παίρνουν τον νόμο στα χέρια τους και όταν συλλαμβάνουν τον δράστη σειρά έχει η αυτοδικία.
Berlin Alexanderplatz
Ο Φράνσις, μοναδικός επιζών από ένα καράβι με Αφρικανούς μετανάστες που διέσχισε τη Μεσόγειο, μένει πλέον στο Βερολίνο, εγκλωβισμένος στο περιθώριο της κοινωνίας. Στερημένος από κάθε άλλη επιλογή, θα μπει σε μια συμμορία που διακινεί ναρκωτικά, και, ανεβαίνοντας τάχιστα τα σκαλιά της ιεραρχίας, θα διαπράξει τη μέγιστη ύβρη: αγγίζει για λίγο την ευτυχία. Μια μοντέρνα εκδοχή του θρυλικού μυθιστορήματος του Άλφρεντ Ντόμπλιν, που ξετυλίγεται ως μια σπαρακτική ιστορία ανόδου και συντριβής, αποτίνοντας παράλληλα φόρο τιμής στις διάσημες γκανγκστερικές ταινίες των αμερικανικών 70s.
Το αυγό του φιδιού
Η ταινία περιγράφει, μέσα στην εφιαλτική Γερμανία του Μεσοπολέμου, μια βδομάδα από την ζωή του άνεργου ακροβάτη Abel Rosenberg (David Carradine), που ζει στο Βερολίνο λίγο μετά την ήττα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Victoria
Η Βικτώρια, μια νεαρή κοπέλα από τη Μαδρίτη, συναντά τέσσερις άντρες έξω από ένα νυχτερινό κλαμπ στο Βερολίνο. Ο Σόνε και οι φίλοι του υπόσχονται να της δείξουν την αληθινή διασκέδαση της πόλης. Ωστόσο, έχουν ένα χρέος να ξεπληρώσουν και όσο η νύχτα ξετυλίγεται, τα πράγματα φεύγουν από το τον έλεγχό τους.
The Reader
Η ταινία Σφραγισμένα Χείλη (The Reader) είναι βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Μπέρνχαρντ Σλινκ, με τον Γερμανικό τίτλο Der Vorleser.(Στην ελληνική έκδοση κυκλοφορεί με τον τίτλο Διαβάζοντας στη Χάννα.)
Η ταινία προτάθηκε για πέντε βραβεία Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και για εκείνο της καλύτερης ταινίας, και χάρισε στην Κέιτ Γουίνσλετ το Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου